czwartek, 15 maja 2014

Międzynarodowy Dzień Rodziny


Dwie godziny dla rodziny

Niektóre firmy skróciły dziś czas pracy o dwie godziny po to, by ich pracownicy mogli dłużej 
pobyć z najbliższymi. Akcja „Dwie godziny dla rodziny” została zorganizowana w Polsce po 
raz trzeci - odbywa się w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny.

Jak mówi Zofia Dzik inicjatorka akcji i prezes Fundacji Humanites - Sztuka Wychowania, 
powinniśmy zastanowić się nad tym czy będąc z najbliższymi potrafimy z nimi rozmawiać 
i dzielić się naszymi sukcesami czy problemami.

Dwie godziny zatem, to tylko symbol. Główna idea akcji skupia się na próbie zainspirowania 
do refleksji nad tym, jak spędzamy wolny czas w rodzinie.

Każdego roku akcja proponuje temat do dyskusji - tegoroczny to marzenia. Akcji patronuje 
małżonka prezydenta Anna Komorowska, która bardzo chwali sobie ten pomysł. 

- Dla pracowników to ważne, by wiedzieli, że pracują w miejscu, gdzie doceniane są ich 
potrzeby - mówi Anna Komorowska. Myślę, że te dwie godziny mogą być źródłem wielu 
radości, ale także poznawczych doświadczeń.

Szacuje się, że w tegorocznej akcji bierze udział blisko milion osób. Każdego roku liczba 
uczestników rośnie.

15.05.2014 
IAR / Monika Gosławska

15 maja jest Międzynarodowym Dniem Rodziny 

"Dwie godziny dla Rodziny" z okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny

"Dwie godziny dla Rodziny" - pod takim hasłem niektóre firmy i instytucje skrócą w czwartek
o dwie godziny dzień pracy swoim pracownikom, tak aby mogli spędzić ten czas z najbliższymi. 

Akcja organizowana jest z o okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny.

Fundacja Humanites - Sztuka Wychowania w informacji przesłanej PAP w środę przypomniała, 
że 15 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodziny, w tym roku pod hasłem "Co pokolenie 
to marzenie". Dzień ten został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych.

Coroczna akcja "Dwie godziny dla Rodziny" jest częścią obchodów Dnia Rodziny w Polsce i promuje 
spędzanie czasu z bliskimi oraz pogłębianie więzi międzypokoleniowych.

Jak poinformowali przedstawiciele fundacji, w czwartek, w ramach akcji, wiele firm "zachęci swoich 
pracowników do międzypokoleniowych rozmów o marzeniach oraz podaruje im i ich bliskim dwie 
godziny na rozmowę i bycie razem".

Według fundacji "celem nadrzędnym akcji jest wspieranie budowy tożsamości młodego pokolenia 
i relacji rodzinnych poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę". Zaangażowane w akcję firmy oraz
instytucje 15 maja skrócą dzień pracy o dwie godziny, tak aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi 
najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się, po prostu będąc razem.

W tym roku fundacja zachęca do rozmów z rodziną o marzeniach, zarówno tych 
spełnionych, jak i tych niespełnionych, często bardzo skrytych. "Akcja ma na 
celu poznanie korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. (...) 

15 maja poświęćmy więc chwilę na refleksję: 
  • Czy spędzamy z naszymi bliskimi wystarczająco dużo czasu? 
  • Czy jest to czas prawdziwie wspólny? 
  • Czy szczerze i otwarcie rozmawiamy o tym, co nas boli i co lubimy? 
  • Czy znamy się nawzajem?" 

"Mamy deficyt dobrej rozmowy, bez której trudno o dobre, trwałe i cenne 
wzorce dla młodego pokolenia". Do pogłębienia relacji w rodzinie zachęca 
prezes fundacji Zofia Dzik. 

W tym roku udział w akcji zapowiedziały takie firmy jak: PZU, Allianz, Citi Handlowy, ENEL-MED, 
Grupa EFL, GFK Polonia, JVC, K2, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young 
oraz wiele szkół i instytucji społecznych i publicznych.

Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie internetowej: 

Honorowy patronat nad akcją objęli: 
  • Anna Komorowska, małżonka prezydenta
  • Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.

    • 15 maja to również dzień imienin Zofii
      Wszystkiego Najlepszego !!!
    ---